Samodzielne stanowiska

W strukturze organizacyjnej Ośrodka funkcjonują samodzielne stanowiska ds. zamówień publicznych i ds. bezpieczeństwa i higieny pracy.

Zakres zadań osoby zajmującej samodzielne stanowisko ds. zamówień publicznych:

  1. przygotowywanie postępowań o zamówienie publiczne, w tym w szczególności:
    • sporządzanie rocznego planu zamówień publicznych,
    • szacowanie wartości zamówienia,
    • opracowywanie SIWZ, w tym opisu przedmiotu zamówienia, we współpracy z przedstawicielami komórek organizacyjnych Ośrodka,
    • prowadzenie procedur związanych z prowadzonym postępowaniem, w tym udzielanie odpowiedzi wykonawcom, modyfikacja SIWZ
    • publikacja ogłoszeń
  2. prowadzenie postępowań o zamówienie publiczne, udział w pracach komisji przetargowych w charakterze sekretarza
  3. prowadzenie niezbędnej dokumentacji w trakcie postępowania o zamówienie publiczne
  4. prowadzenie sprawozdawczości w zakresie zamówień publicznych
  5. prowadzenie instruktażu z zakresu zamówień publicznych dla pracowników Ośrodka biorących udział w przygotowywaniu i prowadzeniu postępowań w tym zakresie
  6. przygotowanie projektów wewnętrznych aktów prawnych dotyczących zamówień publicznych.

Zakres zadań osoby zajmującej samodzielne stanowisko ds.bezpieczeństwa i higieny pracy:

  1. analiza stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, kontrola warunków pracy oraz sporządzanie wniosków pokontrolnych
  2. dbanie o aktualność instrukcji bezpieczeństwa i higieny pracy, oznakowanie dróg ewakuacyjnych, prawidłowe zabezpieczenie i rozmieszczenie sprzętu gaśniczego we wszystkich lokalach zajmowanych przez Ośrodek
  3. konstruowanie, we współpracy ze społecznym inspektorem pracy, tabel przydziału środków ochrony indywidualnej, odzieży i obuwia roboczego oraz nadzór nad prawidłowym rozdziałem przysługujących pracownikom środków ochrony indywidualnej
  4. opracowywanie i prowadzenie dokumentacji związanej z ryzykiem zawodowym występującym na poszczególnych stanowiskach pracy
  5. organizowanie i przeprowadzanie wstępnych szkoleń dla nowozatrudnionych pracowników
  6. prowadzenie postępowania w przypadku zdarzenia losowego, wypadku w pracy lub w drodze do/z pracy oraz sporządzanie w tym zakresie właściwej dokumentacji.