Przejdź do treści

„Sztuka reagowania na przemoc” – kampania informacyjno-edukacyna

    Miasto Stołeczne Warszawa realizuje kampanię informacyjno-edukacyjną pt. “Sztuka reagowania na przemoc’, której celem jest uwrażliwienie mieszkańców na problematykę zjawiska przemocy domowej w stosunku do osób zależnych: dzieci, osób starszych, osób z niepełnosprawnościami.

    Kampania promuje międzynarodowy znak zamykanej dłoni “Pomóż mi”. Znak ten jest symbolem, który powinien być szeroko rozpoznawalny oraz powszechnie znany osobom doznającym przemocy i świadkom przemocy. Jest dyskretnym sygnałem, prostym gestem, który osoba doznająca przemocy kieruje do kogoś kogo zna lub do całkowicie obcej osoby (np. kuriera, sprzedawcy w sklepie, pielęgniarki, nauczyciela, czy też podczas rozmowy video). Osoby, które widzą gest zamykanej dłoni powinny reagować i niezwłocznie dzwonić pod nr 112 informując, że osoba w ten sposób poprosiła ich o pomoc. Chcemy spopularyzować gest dłoni (zamykanie dłoni z chowaniem zgiętego kciuka) tak, aby było on rozpoznawalny dla mieszkańców Warszawy. Chcemy nauczyć mieszkańców jak go pokazać kiedy potrzebują pomocy oraz co powinni zrobić, kiedy widzą osobę, która go pokazuje.

    Kampanię można zobaczyć w przestrzeni publicznej (na autobusach, ekranach LED na warszawskich dworcach, ekranach LCD w środkach komunikacji miejskiej) oraz w mediach społecznościowych, na YouTube, a także w Internecie na stronie http://www.wsparcie.um.warszawa.pl/antyprzemocowa.