Przejdź do treści

Kierownik Działu Przeciwdziałania Przemocy Domowej 29/2024

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola m.st. Warszawy
ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko kierownicze

Kierownik Działu Przeciwdziałania Przemocy Domowej

w  Ośrodku Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola
m.st. Warszawy ul. J. Bema 91, 01-233 Warszawa

Termin składania dokumentacji do dnia 26 września 2024 r. do godz. 16.00

Numer referencyjny: 29/2024

Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało m.in.:

  • organizacja pracy Działu, bieżący podział pracy, a także nadzór na racjonalnym wykorzystaniem czasu pracy przez podległych pracowników,
  • nadzór nad sposobem realizacji powierzonych pracownikom zadań z uwzględnieniem przestrzegania przepisów prawa oraz procedur wewnętrznych,
  • nadzór nad prawidłową realizacją zadań Działu Przeciwdziałania Przemocy Domowej do których należą, w szczególności:
    – rozeznawanie i diagnoza sytuacji osób i/lub rodziny pod kątem zjawiska przemocy domowej,
    – współpraca z przedstawicielami innych instytucji w tym policji w ramach grup diagnostyczno-pomocowych,
    – prowadzenie pracy socjalnej z osobą i/lub rodziną, zagrożonych przemocą domową oraz  z osobą doznającą przemocy domowej i opracowanie indywidualnego planu pomocy, zgodnie z jej uzasadnionymi potrzebami,
    – udzielanie poradnictwa specjalistycznego,
    – świadczenie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla rodzin doznających przemocy,
    – realizacja zadań w ramach procedury „Niebieskie Karty”,
    – monitorowanie sytuacji osób doznających przemocy domowej, a także zagrożonych wystąpieniem przemocy domowej, w tym również po zakończeniu procedury „Niebieskie Karty”,
    – przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych zgodnie z właściwymi przepisami oraz wnioskowanie o różne formy pomocy,
    – zapewnienie dziecku ochrony w razie zagrożenia jego życia lub zdrowia w związku z przemocą domową poprzez umieszczenie go u innej niezamieszkującej wspólnie osoby najbliższej dającej gwarancję zapewnienia dziecku bezpieczeństwa i należytej opieki, w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka lub instytucjonalnej pieczy zastępczej na podstawie art. 12a ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej,
    – prowadzenie  grupowych form wsparcia dla osób zagrożonych i doznających przemocy domowej,
    – obsługa administracyjno – techniczna Zespołu Interdyscyplinarnego,
    – wprowadzenie danych osobowych klientów oraz innych danych do systemu informatycznego POMOST i dokumentowanie podjętych działań.
  • inicjowanie rozwiązań poprawiających jakość i efektywność pracy kierowanej komórki,
  • opracowywanie rocznych planów i harmonogramów pracy kierowanego przez siebie działu,
  • współudział w tworzeniu projektów planów finansowych Ośrodka w zakresie realizowanych zadań,
  • właściwe zarządzanie pozostającymi w dyspozycji środkami finansowymi, w tym nadzór nad ich racjonalnym wydatkowaniem z uwzględnieniem celowości wydatków i przepisów prawa,
  • wykonywanie kontroli zarządczej (bieżącej i okresowej) , w tym prowadzenie kontroli wewnętrznej w stosunku do podległych pracowników oraz analizy i ryzyka,
  • nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników przepisów z zakresu ochrony danych osobowych, regulaminów, instrukcji kancelaryjnej i innych uregulowań wewnętrznych, usprawnianie organizacji, metod i form pracy działu,
  • przygotowywanie propozycji dotyczących kierunków, zakresów i tematyki szkoleń dla pracowników Działu Przeciwdziałania Przemocy Domowej,
  • dokonywanie okresowych ocen pracy poszczególnych pracowników,
  • współpraca z kierownikami i pracownikami innych działów Ośrodka,
  • reprezentowanie Działu Przeciwdziałania Przemocy Domowej w kontaktach zewnętrznych,
  • nadzór nad prawidłowym przebiegiem praktyk studenckich, staży i wolontariatu w Dziale Przeciwdziałania Przemocy Domowej.

Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

Miejsce pracy:

Praca w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola m.st. Warszawy przy  Al. Solidarności 102 w Warszawie. Budynek wyposażony jest w podjazd. Budynek nie jest dostosowany do poruszania się wózkiem inwalidzkim. W budynku znajduje się toaleta dostosowana do osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Budynek niedostosowany dla osób niedowidzących i niewidzących.

Stanowisko pracy:

Stanowisko pracy  w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola w Warszawie. Praca na stanowisku decyzyjnym związanym z odpowiedzialnością. Wykonywanie czynności w pracy związane jest z obsługą komputera (powyżej 4 godzin dziennie), urządzeń biurowych, rozmowami telefonicznymi,  przemieszczanie się wewnątrz budynku. Na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym. Kierowanie 15-osobowym zespołem pracowników.

Warunki zatrudnienia:

Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy niezwłocznie po zakończeniu konkursu. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowa o pracę może zostać zawarta na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy. Pracownik podejmujący po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej (zgodnie z art. 16 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych).

Wymagania konieczne:

  • wykształcenie wyższe II stopnia,
  • 5-letni staż pracy,
  • 5-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze przeciwdziałania przemocy domowej,
  • 2-letnie doświadczenie w kierowaniu zespołem rozumiane jako pełnienie formalnej funkcji kierowniczej, kierowanie projektem lub koordynowanie działań innych pracowników bez formalnej funkcji kierowniczej (potwierdzone zakresem obowiązków lub opinią pracodawcy),
  • bardzo dobra znajomość regulacji prawnych z zakresu ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej, pomocy społecznej, kodeksu postępowania administracyjnego, znajomość procedury „Niebieskie karty’ oraz przepisów związanych z ochroną danych osobowych,
  • obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych),
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia.

Wymagania dodatkowe:

  • 5-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze pomocy społecznej,
  • 5-letnie doświadczenie w pracy Zespołu Interdyscyplinarnego, praktyczna znajomość procedury „Niebieskie Karty”.

Pożądane kompetencje:

  • wiedza specjalistyczna niezbędna do podjęcia pracy na stanowisku,
  • dobra organizacja pracy własnej oraz umiejętność delegowania uprawnień i zadań,
  • umiejętność szybkiego podejmowania decyzji,
  • umiejętność przyjmowania odpowiedzialności,
  • wysokie umiejętności interpersonalne (komunikatywność, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie przekazem, budowanie zespołu i zarządzaniem zespołem)
  • zdolności analityczne,
  • efektywność działania,
  • umiejętność radzenia sobie ze stresem,
  • rzetelność, sumienność, samodzielność,
  • dyspozycyjność,
  • inicjatywa,
  • umiejętność sprawnej obsługi komputera,
  • dobra znajomość MS Office / Libra Office/ POMOST.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.

Naszym pracownikom oferujemy:

  • pracę w innowacyjnej instytucji,
  • pracę w życzliwym zespole, wsparcie przełożonego,
  • stabilne warunki zatrudnienia w ramach umowy o pracę,
  • możliwość rozwoju zawodowego i udział w atrakcyjnych szkoleniach,
  • dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
  • trzynaste wynagrodzenie,
  • atrakcyjny pakiet socjalny: dofinansowanie wypoczynku tzw. grusza, dofinansowanie wypoczynku dla dzieci, pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach,
  • dofinansowanie zajęć sportowych oraz możliwość korzystania z systemu kafeteryjnego,
  • dostęp do platformy szkoleniowej i wellbeingowej,
  • możliwość wykupienia polisy na życie w preferencyjnej cenie (w ramach grupowego ubezpieczenia).

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys (CV) z przebiegiem nauki i pracy zawodowej,
  • list motywacyjny,
  • kserokopia dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
  • kserokopie świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy, wymagane doświadczenie zawodowe, lub zaświadczenie o zatrudnieniu, zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pozostawania w stosunku pracy,
  • kopie opinii lub referencji z poprzednich miejsc pracy (będące w posiadaniu kandydata),
  • oświadczenie o posiadanym obywatelstwie – podpisane własnoręcznie,
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych – podpisane własnoręcznie,
  • oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – podpisane własnoręcznie,
  • kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
  • wszystkie dokumenty (łącznie z CV) powinny być podpisane odręcznie przez kandydata.

W przypadku gdy zakres danych zawartych w dokumentach aplikacyjnych jest szerszy niż wynika to z art. 22¹ Kodeksu Pracy i obowiązek podania tych danych nie wynika z przepisów prawa (kandydat podaje informacje o swoich zainteresowaniach, czy dane szczególnej kategorii o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO tj. wizerunek) konieczna jest Państwa zgoda na ich przetwarzanie.

Treść zgody może być sformułowana w następujący sposób:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Administratora danych, którym jest  Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola m. st. Warszawy moich danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach w ramach procesu rekrutacji na stanowisko Kierownik Działu Przeciwdziałania Przemocy Domowej w zakresie wykraczającym poza katalog danych, o którym mowa w art. 22¹ KP, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. oraz ustawą z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2019, poz. 1781).”

Jednocześnie informujemy, że:

  • Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na  podstawie zgody  przed jej cofnięciem.
  • Brak zgody nie wpływa na sposób traktowania osoby ubiegającej się o zatrudnienie i nie skutkuje odmową zatrudnienia, zgodnie z postanowieniami art. 22¹ª 2 KP. W przypadku nie otrzymania od kandydata pisemnej zgody Ośrodek dokona anonimizacji nadmiarowych danych lub trwale je usunie.

Osoby zainteresowane proszone są o składanie wymaganych dokumentów  aplikacyjnych za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub poczty elektronicznej w  terminie do dnia 26.09.2024 r. do godziny 16.00 na adres:

Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola m. st. WarszawyJ. Bema 91, 01-233 Warszawa

w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Nr ref. 29/2024 – Kierownik Działu Przeciwdziałania Przemocy Domowej”

lub

w formie elektronicznej na adres: rekrutacja@ops-wola.waw.pl z dopiskiem w tytule wiadomości: „Nr ref. 29/2024 – Kierownik Działu Przeciwdziałania Przemocy Domowej”

Dokumenty uważa się za złożone w terminie jeżeli wpłyną na ww. adres w  terminie do dnia 26.09.2024 r. do godziny 16.00.

Informujemy, że rozmowy kwalifikacyjne mogą być przeprowadzone zdalnie z wykorzystaniem komunikatorów internetowych.

Klauzula informacyjna RODO zamieszczona jest na stronie internetowej Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola m.st. Warszawy pod adresem internetowym Ośrodka: https://ops-wola.waw.pl/praca/

Informujemy, iż konkurs na stanowisko urzędnicze z przyczyn obiektywnych może być na każdym etapie odwołany.