Procedura Zgłoszeń Wewnętrznych
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola m.st. Warszawy działając na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów wprowadza Procedurę Zgłoszeń Wewnętrznych.
Procedura Zgłoszeń Wewnętrznych w Ośrodku Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola m.st. Warszawy określa wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych.
Kto może dokonać zgłoszenia?
Osobami uprawnionymi do dokonania zgłoszenia wewnętrznego, w kontekście związanym z pracą są:
- pracownik, także w przypadku, gdy stosunek pracy już ustał,
- osoba ubiegająca się o zatrudnienie, która uzyskała informację o naruszeniu prawa w procesie rekrutacji lub negocjacji poprzedzających zawarcie umowy.
Przepisy Procedury stosuje się odpowiednio również względem osoby pomagającej w dokonaniu zgłoszenia wewnętrznego oraz osoby powiązanej z sygnalistą.
Czego może dotyczyć zgłoszenie?
Przedmiotem zgłoszenia wewnętrznego mogą być informacje o naruszeniu prawa, polegającym na działaniu lub zaniechaniu niezgodnym z prawem lub mającym na celu obejście prawa, w dziedzinach wyszczególnionych w ustawie, w szczególności dotyczących:
- korupcji,
- zamówień publicznych,
- przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- ochrony prywatności i danych osobowych,
- bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych,
- interesów finansowych m.st. Warszawy.
Jak dokonać zgłoszenia?
W Ośrodku Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola m.st. Warszawy zgłoszenia można dokonać:
- w postaci pisemnej na adres korespondencyjny: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola m.st. Warszawy, ul.Bema 91, 01-233 Warszawa, ze zgłoszeniem umieszczonym w dodatkowej, zaklejonej kopercie z dopiskiem „SYGNALISTA”;
- telefonicznie pod numerem tel: 22 571 50 25 lub 22 571 50 44 w dni robocze, w godzinach 8-16;
- osobiście, na wniosek sygnalisty, podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.
Procedura zgłoszeń wewnętrznych w OPS Wola (plik pdf. 285 KB)