Przejdź do treści

Dział Kadr i Administracji

Kierownik: Agnieszka Kabat-Czarnota
adres: ul. J. Bema 91, 01-233 Warszawa
tel.: 22 571 50 25

Do zadań Działu Kadr i Administracji należy w szczególności

  1. prowadzenie spraw kadrowych, w tym prowadzenie dokumentacji pracowniczej w rozumieniu właściwych przepisów,
  2. opracowywanie polityki kadrowej Ośrodka w zakresie rekrutacji, selekcji, zatrudniania, systemu ocen oraz systemu szkoleń,
  3. przeprowadzanie procesów rekrutacji, przeszeregowania i awansowania pracowników,
  4. prowadzenie spraw związanych z okresową oceną pracowników,
  5. planowanie i organizacja szkoleń, dokształcania oraz doskonalenia zawodowego pracowników Ośrodka,
  6. organizowanie służby przygotowawczej dla osób nowo zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych,
  7. opracowywanie projektów regulaminów określających prawa i obowiązki pracowników Ośrodka, w tym regulaminu pracy, wynagradzania, podnoszenia kwalifikacji zawodowych, ocen okresowych, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz określających zasady organizacji pracy w Ośrodku,
  8. rozliczanie czasu pracy pracowników Ośrodka,
  9. organizacja i nadzór nad dodatkowymi benefitami dla pracowników Ośrodka, 
  10. obsługa w zakresie płacowym z tytułu stosunków pracy, umów zlecenia, umów o dzieło, w tym prowadzenie spraw związanych z naliczaniem wynagrodzeń (naliczanie wynagrodzeń i przygotowywaniem list płac),
  11. współpraca z ZUS, GUS, PFRON, US w zakresie zgłaszania, wyrejestrowywania, dokonywania zmian, sporządzania sprawozdań,
  12. współpraca z Urzędem Pracy m.st. Warszawy w zakresie organizacji staży absolwenckich, prac interwencyjnych i robót publicznych,
  13. współpraca z sądami w zakresie kierowania do pracy koordynowania prac społecznych osób skazanych,
  14. współpraca z zakładową organizacją związkową w zakresie wynikającym z przepisów prawa pracy,
  15. realizacja zadań wspierających inspektora ochrony danych w zakresie zadań związanych ochroną danych osobowych,
  16. realizacja zadań związanych z dostępnością architektoniczną, cyfrową oraz informacyjno-komunikacyjną Ośrodka,
  17. nadzór nad majątkiem Ośrodka,
  18. wspieranie zadań związanych z realizacją przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
  19. dbałość o stan techniczny pomieszczeń Ośrodka oraz dbałość o sprawność urządzeń i sprzętów będących na wyposażeniu Ośrodka,
  20. organizowanie i nadzorowanie modernizacji i remontów pomieszczeń, urządzeń oraz bieżących napraw sprzętu biurowego użytkowanego w toku realizacji procesu pracy w Ośrodku,
  21. eksploatacja, utrzymanie i rozwój infrastruktury informatycznej, w tym w szczególności administrowanie systemów informatycznych wykorzystywanych w Ośrodku oraz tworzenie i realizacja polityki bezpieczeństwa,
  22. obsługa Warszawskiego Programu Ubezpieczeniowego, w tym w szczególności aktualizacja sum ubezpieczeniowych, zgłaszanie szkód majątkowych, itp.
  23. obsługa sekretariatu Dyrektora Ośrodka, w szczególności prowadzenie kalendarza spotkań Dyrektora, realizacja zadań związanych z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania komórek organizacyjnych Ośrodka w zakresie czynności kancelaryjno-biurowych, prowadzenie obsługi sekretarskiej Zastępcy dyrektora i Głównego księgowego, prowadzenie rejestrów zawartych umów i porozumień, pełnomocnictw i upoważnień, wewnętrznych aktów normatywnych,
  24. obsługa kancelarii ogólnej Ośrodka oraz obsługa, zgodnie z przyjętymi zasadami centrali telefonicznej,
  25. prowadzenie podręcznego magazynu materiałów biurowych, w tym zaopatrzenie komórek organizacyjnych Ośrodka w niezbędne materiały biurowe, środki czystościowe, art. spożywcze i przemysłowe, dystrybucja ww. materiałów, zgodnie ze złożonym przez kierowników komórek organizacyjnych Ośrodka zapotrzebowaniem,
  26. prowadzenie składnicy akt Ośrodka,
  27. redagowanie strony internetowej Ośrodka oraz nadzór nad treściami zamieszczanymi w Biuletynie Informacji Publicznej,
  28. wspieranie specjalisty ds. BHP w zakresie prowadzenia spraw dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w Urzędzie,
  29. koordynowanie przeprowadzania praktycznych warunków ewakuacji z budynków Ośrodka,
  30. monitorowanie ochrony przeciwpożarowej w budynkach Ośrodka.

W dziale Kadr i Administracji funkcjonuje Zespół Obsługi Kancelaryjnej (ZOK), do którego zadań należy w szczególności:

  1. obsługa kancelarii ogólnej Ośrodka,
  2. obsługa kancelarii Działu Pomocy Osobom w Kryzysie Bezdomności,
  3. realizacja zadań związanych z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania komórek organizacyjnych Ośrodka w zakresie obiegu korespondencji i czynności kancelaryjnych w Sekretariacie Ośrodka,
  4. realizacja zadań w zakresie obiegu korespondencji w Punkcie Obsługi Klienta.