Kierownik: Agnieszka Kabat-Czarnota
adres: ul. J. Bema 91, 01-233 Warszawa
tel.: 22 571 50 25
Do zadań Działu Kadr i Administracji należy w szczególności:
- prowadzenie spraw kadrowych, w tym prowadzenie dokumentacji pracowniczej w rozumieniu właściwych przepisów,
- opracowywanie polityki kadrowej Ośrodka w zakresie rekrutacji, selekcji, zatrudniania, systemu ocen oraz systemu szkoleń,
- przeprowadzanie procesów rekrutacji, przeszeregowania i awansowania pracowników,
- prowadzenie spraw związanych z okresową oceną pracowników,
- planowanie i organizacja szkoleń, dokształcania oraz doskonalenia zawodowego pracowników Ośrodka,
- organizowanie służby przygotowawczej dla osób nowo zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych,
- opracowywanie projektów regulaminów określających prawa i obowiązki pracowników Ośrodka, w tym regulaminu pracy, wynagradzania, podnoszenia kwalifikacji zawodowych, ocen okresowych, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz określających zasady organizacji pracy w Ośrodku,
- rozliczanie czasu pracy pracowników Ośrodka,
- organizacja i nadzór nad dodatkowymi benefitami dla pracowników Ośrodka,
- obsługa w zakresie płacowym z tytułu stosunków pracy, umów zlecenia, umów o dzieło, w tym prowadzenie spraw związanych z naliczaniem wynagrodzeń (naliczanie wynagrodzeń i przygotowywaniem list płac),
- współpraca z ZUS, GUS, PFRON, US w zakresie zgłaszania, wyrejestrowywania, dokonywania zmian, sporządzania sprawozdań,
- współpraca z Urzędem Pracy m.st. Warszawy w zakresie organizacji staży absolwenckich, prac interwencyjnych i robót publicznych,
- współpraca z sądami w zakresie kierowania do pracy koordynowania prac społecznych osób skazanych,
- współpraca z zakładową organizacją związkową w zakresie wynikającym z przepisów prawa pracy,
- realizacja zadań wspierających inspektora ochrony danych w zakresie zadań związanych ochroną danych osobowych,
- realizacja zadań związanych z dostępnością architektoniczną, cyfrową oraz informacyjno-komunikacyjną Ośrodka,
- nadzór nad majątkiem Ośrodka,
- wspieranie zadań związanych z realizacją przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
- dbałość o stan techniczny pomieszczeń Ośrodka oraz dbałość o sprawność urządzeń i sprzętów będących na wyposażeniu Ośrodka,
- organizowanie i nadzorowanie modernizacji i remontów pomieszczeń, urządzeń oraz bieżących napraw sprzętu biurowego użytkowanego w toku realizacji procesu pracy w Ośrodku,
- eksploatacja, utrzymanie i rozwój infrastruktury informatycznej, w tym w szczególności administrowanie systemów informatycznych wykorzystywanych w Ośrodku oraz tworzenie i realizacja polityki bezpieczeństwa,
- obsługa Warszawskiego Programu Ubezpieczeniowego, w tym w szczególności aktualizacja sum ubezpieczeniowych, zgłaszanie szkód majątkowych, itp.
- obsługa sekretariatu Dyrektora Ośrodka, w szczególności prowadzenie kalendarza spotkań Dyrektora, realizacja zadań związanych z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania komórek organizacyjnych Ośrodka w zakresie czynności kancelaryjno-biurowych, prowadzenie obsługi sekretarskiej Zastępcy dyrektora i Głównego księgowego, prowadzenie rejestrów zawartych umów i porozumień, pełnomocnictw i upoważnień, wewnętrznych aktów normatywnych,
- obsługa kancelarii ogólnej Ośrodka oraz obsługa, zgodnie z przyjętymi zasadami centrali telefonicznej,
- prowadzenie podręcznego magazynu materiałów biurowych, w tym zaopatrzenie komórek organizacyjnych Ośrodka w niezbędne materiały biurowe, środki czystościowe, art. spożywcze i przemysłowe, dystrybucja ww. materiałów, zgodnie ze złożonym przez kierowników komórek organizacyjnych Ośrodka zapotrzebowaniem,
- prowadzenie składnicy akt Ośrodka,
- redagowanie strony internetowej Ośrodka oraz nadzór nad treściami zamieszczanymi w Biuletynie Informacji Publicznej,
- wspieranie specjalisty ds. BHP w zakresie prowadzenia spraw dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w Urzędzie,
- koordynowanie przeprowadzania praktycznych warunków ewakuacji z budynków Ośrodka,
- monitorowanie ochrony przeciwpożarowej w budynkach Ośrodka.
W dziale Kadr i Administracji funkcjonuje Zespół Obsługi Kancelaryjnej (ZOK), do którego zadań należy w szczególności:
- obsługa kancelarii ogólnej Ośrodka,
- obsługa kancelarii Działu Pomocy Osobom w Kryzysie Bezdomności,
- realizacja zadań związanych z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania komórek organizacyjnych Ośrodka w zakresie obiegu korespondencji i czynności kancelaryjnych w Sekretariacie Ośrodka,
- realizacja zadań w zakresie obiegu korespondencji w Punkcie Obsługi Klienta.